İş

UAW, Daimler Kamyon anlaşmasında %25 ücret artışını güvence altına aldı

Birleşik Otomobil İşçileri (UAW) üyeleri Daimler Kamyon ile imzalanan ve 7.300’den fazla saatlik işçiye en az %25 ücret artışı vaat eden dört yıllık yeni bir iş sözleşmesini onayladı. Cumartesi günü %94,5 gibi büyük bir çoğunlukla alınan onay, Nisan ayı sonunda geçici bir anlaşmaya varılarak grevin kıl payı önlenmesinin ardından geldi.

Anlaşma, tarihsel olarak sendika varlığının asgari düzeyde olduğu bir bölge olan Amerika Birleşik Devletleri’nin güneyindeki altı tesiste UAW tarafından temsil edilen çalışanları kapsıyor. Bu tesisler arasında Kuzey Carolina’daki dört fabrika ile Georgia ve Tennessee’deki parça depoları da yer alıyor.

Sözleşme, Freightliner ve Western Star kamyonlarının yanı sıra Thomas Built otobüslerini üreten bu tesislerdeki işçilerin kar paylaşımı, yaşam maliyeti ayarlamaları ve daha önce otobüs üreticilerinin ağır kamyon yapımındaki meslektaşlarından daha az kazanmasına neden olan ücret kademelerinin ortadan kaldırılmasından yararlanmasını sağlıyor.

UAW Başkanı Shawn Fain, ücret artışlarının geçtiğimiz sonbaharda Detroit Üç otomobil üreticisinde çalışan işçilerin elde ettiği artışlarla aynı doğrultuda olduğunu vurguladı. Yeni sözleşmeye göre, işçiler maaşlarında anında %10’luk bir artış görecek, altı ve on iki ay sonra da %3’lük ek artışlar yapılacak.

Anlaşma özellikle Thomas Built otobüs bölümündeki en düşük ücretli işçiler için önemli; bu işçilerin ücretleri saatte 8 dolardan fazla artacak ve bazı vasıflı işçiler de saatte 17 dolardan fazla kazanacak.

Daha önce Mercedes’in bir parçası olan Alman kamyon üreticisi ile yapılan başarılı müzakere, 13 Mayıs haftasında işçilerin UAW’ye katılıp katılmayacaklarına karar verecekleri Alabama’daki Mercedes montaj fabrikasında yapılacak kritik bir oylamanın öncesinde gerçekleşti.

Bu onay, UAW’nin geçen ay Chattanooga, Tennessee’deki Volkswagen otomobil fabrikasında elde ettiği tarihi kazanım da dahil olmak üzere bir dizi sendikalaşma çabasının ardından geldi. UAW, çeşitli otomobil üreticilerinin sendikasız ABD tesislerinde örgütlenme çabalarına odaklanmaya devam ediyor.

3. parti reklam. Investing.com’un sunduğu veya önerdiği bir teklif değildir. Feragat detaylarına buradan bakın veya reklamları kaldırın

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu