Ekonomi

Sabiha Gökçen Havalimanı 2. pistte test uçuşları başladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, yılın ilk 8 ayında tüm havalimanlarında 143 milyon 360 bin yolcu ağırladıklarını, 2003 yılında 34 milyon olan yolcu sayısını neredeyse 5 katına çıkardıklarını belirterek, “Biz Yolcu sayısındaki artışlara bakın, Cumhuriyetimizin 100. yılında havalimanlarımızı kullanan yolcu sayısı 220’dir.” “Bir milyona ulaşarak yeni bir tarihi rekor kıracağımızı öngörüyoruz.” söz konusu.

Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ikinci pistinin inşaatı sırasında düzenlenen basın toplantısında konuşan Uraloğlu, Türkiye’nin yurt dışına açılan en değerli kapılarından biri olan Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ikinci pisti ve yeni üstyapı çalışmalarını incelediklerini belirtti.

Uraloğlu, “Artan yolcu sayısı ve vatandaşlarımızdan gelen talep nedeniyle Sabiha Gökçen Havalimanımızın ciddi bir kapasite artışına ihtiyacı vardı. Bu nedenle Sabiha Gökçen Havalimanı’nı yenilikçi ve vizyoner bir bakış açısıyla geliştirmeye devam ediyoruz.” dedi.

Havacılık sektörünün 2020 yılına kadar her yıl rekor artışlarla büyüdüğünü hatırlatan Uraloğlu, “Ancak 2020 yılı pandemi nedeniyle ulaştırma sektöründe faaliyetlerin durduğu bir yıl oldu, 2021 yılı ise salgının etkilerinin giderek yavaş yavaş arttığı bir yıl oldu. Ancak 2021 yılında iç ve dış hatlarda yaklaşık 181 bin uçuş gerçekleşti.” Trafiğiyle yaklaşık 25 milyon yolcuya ev sahipliği yapan Sabiha Gökçen’de bu sayı 2022 yılında yaklaşık 31 milyon yolcuya çıkacak.

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda bu yılın ilk 8 ayında yaklaşık 150 bin uçuş trafiği gerçekleşti. Geçen yılın aynı döneminde bu sayı 131 bin civarındaydı. Yine geçen yıl yaklaşık 19 milyon 700 bin olan yolcu sayısı bu yıl 24 milyon 300 bine çıktı. “Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23’lük bir artış var ve bu sayının önümüzdeki yıllarda da artarak devam edeceğini öngörüyoruz.”

Uraloğlu, bugün Sabiha Gökçen Havalimanı’nın 2’nci pistini iniş kalkışa uygun hale getirdiklerini belirterek, “ILS test ve devreye alma uçuş muayene çalışmalarımız ve test uçuşlarımız devam ediyor. 3 bin 540 metre uzunluğundaki 2’nci pistle birlikte” , en geniş gövdeli uçaklar da mevcut.” Proje kapsamında ayrıca 13 bin 520 metre uzunluğunda, 13 bin metre uzunluğunda ve 12 bin 400 metre uzunluğunda 3 paralel taksi yolu da yer alıyor.

Ayrıca 2. pist, hızlı çıkış taksi yolları ve pistten orta aprona ulaşımı sağlayan irtibat taksi yollarının inşaatını, elektrik ve elektronik imalatlarını da tamamladık. “2’nci pist imalatının yanı sıra 46 uçak kapasiteli orta apron, 40 uçak kapasiteli kargo apronu, teknik blok gibi 19 bin metrekare kapalı alana sahip üst yapı tesisleri itfaiye ve garaj binası ile 91 metre yüksekliğindeki hava trafik kontrol kulesi de kazanıldı.” yapılmış.

“Sabiha Gökçen Havalimanı ülkemizin en fazla yolcu trafiğine sahip ikinci havalimanıdır”

Yeni hava trafik kontrol kulesinin 9 Ocak’ta hizmete girdiğini hatırlatan Bakan Uraloğlu, o günden bu yana tüm ATM sistemleriyle birlikte 7 gün 24 saat hava trafik operasyonlarına hizmet verdiğini belirtti.

Kargo apronun beton kaplama imalatlarının devam ettiğini belirten Uraloğlu, “Projemiz kapsamında ayrıca Sabiha Gökçen Havalimanı – Pendik Bağlantı Yolu’nun yer altına alınarak üzerinden ikinci pistin geçirilmesi için de çalışmalarımız sürüyor.”

Terminal-3 bölgesinde bant imalatlarının devam ettiğine işaret eden Uraloğlu, “Şu anda TEM bağlantı yolu trafiği doğu tüpünden veriliyor. Batı tüpünde de temel ve iç perde imalatlarına başladık. Yol geçişlerimiz ve Orhanlı Bölgesi’nde altyapı deplasman imalatları devam ediyor.” değerlendirmesini yaptı.

Uraloğlu, “Sabiha Gökçen Havalimanı inşaatını Tuz Gölü’ne alabalık tesisi kurmakla özdeşleştirenler vardı. ‘Uçağın inmediği bir yere havalimanı yapan başka bir ülke gördünüz mü?’ “Bizi eleştiriyorlardı. Proje kapsamında yaptığımız TEM İletişim Yolu ve Tünel çalışmalarına anlam veremedikleri gibi, sosyal medyada da dağların olmadığı bir yere tünel yaptıklarını iddia ederek sahte ve asılsız paylaşımlar yayınladılar. Bugün Sabiha Gökçen Havalimanı ülkemizin en fazla yolcu trafiğine sahip ikinci havalimanıdır.” dedi.

“Ülkemizi havacılıkta küresel bir merkez haline getirdik”

Uraloğlu, “1 milyar 650 milyon insanın yaşadığı, 11 trilyon dolarlık ticaret hacmine sahip 67 ülkeye maksimum 4 saat uçuş süresiyle coğrafi avantajımız var. Bu bağlamda Bölgesel Havacılık Politikası ile başlattığımız 2003 yılında hem havacılıkta kaybedilen yılları telafi ettik, hem de ülkemizi havacılıkta küresel bir oyuncu haline getirdik.” Burayı bir merkez haline getirdik.” dedi.

Ağustos ayında havalimanlarında yaklaşık 25 milyon yolcuya hizmet verildiğini kaydeden Uraloğlu, “2023 yılının ilk 8 ayında tüm havalimanlarımızda 143 milyon 360 bin yolcu ağırladık ve 34 milyon olan yolcu sayımızı neredeyse 5 katına çıkardık. Yolcu sayısındaki artışlara baktığımızda Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına bakıyoruz.” “2018 yılında havalimanlarımızı kullanan yolcu sayısının 220 milyona ulaşarak yeni bir tarihi rekor kıracağını öngörüyoruz.” açıklamayı yaptı.

Uraloğlu, havacılık alanındaki yatırımlarını ve başarılarını sürdürme kararlılığında olduklarını vurgulayarak, “Yozgat Havalimanı ve Bayburt Gümüşhane Havalimanı projelerimizin çalışmaları devam ediyor. Yeni havalimanı olacak Çukurova Havalimanı’nda da sona geldik. Kamu Özel İşbirliği ile hayata geçirdiğimiz bölgesel havalimanı Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Savunma Sanayii “Cumhurbaşkanlığımızla uyum içinde çalışıyoruz. Bu uyum bizim için değerlidir.” dedi.

Basın toplantısının ardından Bakan Uraloğlu, ikinci pist ve hava trafik kontrol kulesi inşaatında incelemelerde bulundu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Türk türbanlı eskort istanbul kızlar
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort